Tien Gentse horeca- en handelszaken zullen tijdens Film Fest Gent, dat van 21 september tot en met 20 oktober loopt, tot hotspots worden omgetoverd. Het gaat om De Afkikker, het Bezige Bijtje, Nicole Men, PIET Moodshop, Cinema Henegouwenstraat, Sofraya, Bluet, Paris Londres, REcyclismo en Lingerie Herela.

Om Film Fest Gent nog meer te laten leven in de stad werd een middenstandsactie op poten gezet. Horeca Oost-Vlaanderen, Unizo, Puur GENT en Film Fest Gent sloegen daarvoor de handen in elkaar. “De opdracht was simpel. Iedereen kon een concept indienen waarbij het thema van dit jaar, dat is Italiaanse cinema, creatief gecombineerd wordt met het Gentse filmfestival. De festivalbeleving moest als het ware vertaald worden naar het concept van hun handelszaak”, klinkt het. Uit de twintig deelnemende horeca- en handelszaken werden er uiteindelijk tien gekozen.

Creatief

Kledingetalages zullen bijvoorbeeld met filmkostuums worden gevuld, favoriete gerechten van Hollywoodsterren maken deel uit van de menukaart en bekende filmmuziek zal door de boxen van enkele zaken spelen. Opvallend is de samenwerking tussen de winkels in de Henegouwenstraat. Gezamenlijk werkten zij een concept uit, waardoor de hele straat één lange hotspot zal zijn.

De horeca- en handelszaken worden ook opgenomen in de exclusieve Film Fest Gent-stadskaart die over de hele stad verspreid zal worden.