Business Manager Dominique De Pesseroy, Business Manager, en Talisa Martin, Product en Marketing Manager Made in.

Made in, het economisch nieuwsplatform van Mediahuis, heeft in februari de kaap van 1,5 miljoen maandelijkse pageviews ruimschoots overschreden. Daarnaast verwelkomen de nieuwswebsites in de zeven regio’s zo’n 485.000 unieke bezoekers per maand. Ook Made in Oost-Vlaanderen scoort goed met bijna 14.000 abonnees op onze dagelijkse nieuwsbrief.

Made in onderscheidt zich van de traditionele nieuwsmedia dankzij haar positieve berichtgeving over ondernemerschap en de B2B-sector. In deze specifieke markt heeft het merk een sterke regionale verankering en is daardoor uniek te noemen. “Met 95.000 abonnees op de dagelijkse nieuwsbrief slaagt ‘Made in’ er in om een belangrijke groep van decision makers, overwegend ceo’s en managers met een duidelijke regionale betrokkenheid, te bereiken”, zegt Dominique De Pesseroy, Business Manager Made in.

In 2010 werd het nieuwsplatform opgericht in Limburg als antwoord op een toen nog onbestaande plek om positief bedrijfsnieuws te lezen, en doorheen de jaren uitgerold naar 6 andere Vlaamse regio’s. Ook de jongste telgen Made in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant scheren hoge toppen en mogen ondertussen op heel wat belangstelling rekenen. 44.000 unieke gebruikers vinden dagelijks de weg naar Made in Oost-Vlaanderen, wat goed is voor 110.000 pageviews.

Daarnaast bereikt het digitaal Made in Limburg Magazine maandelijks zo’n 15.000 lezers. “Na onze vernieuwde strategische aanpak in oktober gaat ons bereik continu in stijgende lijn en die groei willen we uiteraard ook bestendigen”, aldus Dominique De Pesseroy. In de toekomst zal het digitale karakter van het nieuwsmerk nog sterker ontplooid worden. “Er liggen weliswaar ambitieuze plannen op tafel waarbij ‘verbinden’ een onmisbaar begrip wordt, want zowel digitaal als audiovisueel én live wil Made in haar lezers en adverteerders blijven informeren, inspireren en ontmoeten.”