AALST – De topdag in mei, de zomerbraderij in juni en de herfstshopping in september zullen er dit jaar anders gaan uitzien in Aalst. De communicatie en styling van deze drie evenementen rond lokale handel wordt namelijk vernieuwd. Provincie Oost-Vlaanderen kende daarvoor een subsidie van 9.880 euro toe.

Stad Aalst wilde de evenementen rond lokale handel aanpakken en diende daarvoor, met succes, een dossier voor projectsubsidie in bij de provincie. Een creatieve firma zal de topdag, de zomerbraderij en de herfstshopping nu onder handen nemen.

“Het is zeer belangrijk dat we iedereen mee hebben in dit verhaal”, zegt schepen van Handel en Horeca Katrien Beulens. “Wij zijn dus ook blij dat de provincie hier mee aan helpt schrijven. De campagne zal zich niet enkel beperken tot de stadskern maar ook in de deelgemeenten zichtbaar zijn.”

Creatieve winkelstad met humor

Begin deze maand organiseerde Aalst nog twee inspiratiesessies om samen met handelaars en horeca-uitbaters een aantal promotionele kenmerken van Aalst als winkelstad te bepalen. De 200 aanwezigen vonden dat de creativiteit en de humor, die zo kenmerkend is voor Aalst, doorgetrokken moeten worden in de winkelbeleving.

“De drie evenementen zullen een nieuw concept met wervende beelden krijgen waarbij de link naar creativiteit en humor voelbaar is. Deze beelden zullen dan de basis vormen van de communicatiestrategie om het Aalsters winkelhart te promoten”, aldus Katrien Beulens.