AALST – Stad Aalst heeft een brochure met de slogan Aalst heeft het voor u! gelanceerd. Die zet de troeven van Aalst als winkelstad in de kijker en moet nieuwe winkels aantrekken.

Het zijn solden en dan haalt de Vlaming zijn bankkaart vloeiend boven. “Ook in Aalst vinden consumenten een mooie mix van winkelketens en gezellige boetiekjes, maar we willen het aanbod nog uitbreiden”, zegt Katrien Beulens, schepen van Lokale Economie.

“De laatste jaren doen we het steeds beter als winkelstad, maar we moeten aan de buitenwereld nog meer durven tonen wat we in onze mars hebben. Ik wil daarom actief een aantrekkingsbeleid voeren om internationale ketens en hippe boetiekjes naar onze beschikbare panden te krijgen.”

Actieve promotie

De brochure richt zich specifiek tot de retailwereld. Naast foto’s en artikels bevat de brochure ook enkele kerncijfers. Zo telt de Aalsterse binnenstad 750 winkelpanden, passeren er op zaterdag gemiddeld zo’n 22.000 mensen door de Nieuwstraat en bereikt het winkelhart een gebied van meer dan 181.000 mensen.

De brochure wordt zowel in een papieren versie als digitaal verspreid. “In de toekomst wil ik samen met de dienst economie ook meer naar retailbeurzen trekken om ons prachtig winkelhart actief te promoten”, vertelt Katrien Beulens. “De stad investeert in de heraanleg van het kernwinkelgebied en daar moeten we nu de vruchten van plukken.”