AALST – Zowat 270 jongeren tussen 18 en 24 jaar tekenden present op de tweede editie van BroeikasAteljee in Aalst. Via verschillende workshops scherpten ze hun ondernemerszin aan. Ook de genomineerden voor de Ondernemersaward van Broeikas werden er voorgesteld.

Het project Broeikas ondersteunt en stimuleert jongeren in ondernemerschap aan de hand van maandelijkse workshops. Tijdens het jaarlijkse event wordt het grootser aangepakt en vinden er een tiental workshops op één dag plaats.

“De onderwerpen zijn steeds zeer gevarieerd”, klinkt het bij de organisatie. “Er zijn workshops rond digitale marketingtools en het statuut student-ondernemer, maar we bieden ook thema’s als netwerken en personal branding aan. We willen immers niet alleen de harde ondernemersvaardigheden tonen, maar ook ondernemingszin bij jongeren stimuleren.”

De Aalsterse jongeren konden onder meer hun businessidee voorstellen aan enkele experts die hen feedback en handige tips gaven. Jongeren met specifieke vragen konden terecht op de speeddates met advocatenkantoor Cottyn, Belfius, Randstad, Securex, SBB Accountants en Bryo.

Ondernemersaward

Het event maakte ook tijd voor de eerstejaarsstudenten van HoGent en Odisee Hogeschool. Die moesten hun genomineerde ondernemer voor de Ondernemersaward in een korte pitch voorstellen.

Het gaat om de ondernemers achter Zero53, Paul De Winne NV, Wave, La Dolce Vita, ParoPlus, My Add On, Multiminds, Kers op de Taart, Hermelijn, SalesUp, Valckenier Groep, Drift, Digital Leader, Crossing Zebra, Codifly, CHILI Publish, Anna Pops, AMOK en Agora Uitgeverij.

Op 24 april wordt de winnaar bekendgemaakt in De Gendarmerie.