Alpro, met hoofdkantoor in Gent, lanceert een nieuwe plant-based ice cream range. Voor de lanceringscampagne doet de Europese pionier en marktleider in dranken en voedingsproducten gebaseerd op soja een beroep op het Belgisch interactief bureau Gents.

Het Gentse bureau Gents ontwikkelde een campagne met een originele twist om de uitbreiding van het merk naar het diepvriesvak te communiceren. Centraal staat een cartoonesk verhaal dat met een knipoog het ontstaan van Alpro’s nieuwste plant-based ice cream onthult. De mascottes, die elk een specifiek plant-based ingrediënt vertegenwoordigen, spelen de hoofdrol.

Alpro’s nieuwe plant-based ice cream, gemaakt van plantaardige ingrediënten, verschijnt deze zomer eerst op de Engelse markt. Nadien volgt de rest van Europa.

Alpro, dat bekend werd met Alpro Soja, heeft zijn range de voorbije jaren uitgebreid met drinks gemaakt van amandelen, hazelnoten, rijst, haver en kokosnoten. Met productievestigingen in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk stelt het bedrijf in totaal meer dan 1.100 mensen tewerk in Europa.