Aqtor! schakelt een nieuw automatiseringsplatform in om de bedrijfsprocessen te stroomlijnen. Daarmee bouwt het bedrijf uit Oostakker verder aan een duurzame digitale toekomst. “We hebben veel geïnvesteerd in onze mensen, processen en gebouwen. Als laatste stap nemen we dit geïntegreerde bedrijfssysteem op basis van Microsoft Dynamics NAV in gebruik. Deze staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid en excellente integratie”, verduidelijkt Filip Hoornaert, die sinds 2014 algemeen directeur bij Aqtor! is.

Dankzij het automatiseringsplatform kunnen alle operationele activiteiten worden samengebracht, en sluiten de orderopname, productie, logistiek en facturatie optimaal op elkaar aan. “Dit bespaart enorm veel manueel en dubbel werk”, benadrukt Filip Hoornaert. Ook een betere beheersing van patiëntendossier en klantcontacten gaat met het platform gepaard. Het invoeren van zo’n geïntegreerd IT-systeem was bovendien een proces van lange adem. “De grootste uitdaging was om sleutelgebruikers in de organisatie mee te krijgen en een draagvlak te creëren. We hebben alles zorgvuldig vergeleken en in kaart gebracht, en onze longlist herleid tot een shortlist. Het hele proces heeft zo’n twee jaar in beslag genomen.” De doelstelling is dat het systeem in het eerste kwartaal van 2018 operationeel wordt.

Aqtor! stelt personen met mobiliteitsbeperkingen in staat hun bewegingsvrijheid terug te winnen. Het bedrijf staat voor de professionele maatname, productie en aflevering van orthopedische hulpmiddelen, en verzorgt, in het kader van een optimale klantgerichte service, ook alle administratie die nodig is voor de terugbetaling ervan. Eind 2015 opende Aqtor! een Mobility Center, een Service Center en een Academy. Er werken 90 personen. Naast de hoofdzetel in Oostakker, heeft de onderneming nog vestigingen in Geel, Marquain en Charleroi.