EREMBODEGEM – Basware is voor de tweede keer op rij benoemd tot Leader in Gartner’s Magic Quadrant voor Procure-to-Pay-oplossingen. In dit rapport evalueert het onderzoeksbureau opnieuw vijftien P2P-solution providers. 

Alle Basware P2P-oplossingen zijn gebaseerd op een wereldwijd, collaboratief, cloud-gebaseerd en beveiligd platform met onder meer integratie en analyses, en wordt uitgebreid met value added diensten die klanten helpen de leveranciersrelatie te versterken en hun working capital te optimaliseren. De kern van Basware’s oplossingen is Basware Network, het grootste open commerce-netwerk ter wereld met meer dan een miljoen bedrijven die in meer dan 100 landen met elkaar verbonden zijn.

“Basware is niet alleen grondlegger van de B2B-netwerkbenadering maar biedt ook het grootste open e-facturatienetwerk”, vertelt CEO Vesa Tykkyläinen. “Van multinationals tot middelgrote leveranciers en kleine familiebedrijven: wij bieden 100% on-boarding voor leveranciers en 100% facturatie van deze leveranciers. In combinatie met onze e-procurementoplossing die is ontworpen om 100% gebruikersacceptatie te bereiken, bieden deze oplossingen volledige zichtbaarheid in uitgaven om bedrijven te transformeren en de cashflow te vergroten door grotere kostenbesparingen, verbeterde operationele efficiëntie en betere leveranciersrelaties.”

Virtuele inkoopassistent

Basware werkt continu aan innovatieve systemen. Zo lanceerde het enkele weken geleden nog een AI-gestuurde virtuele inkoopassistent. Via deze nieuwe chatbotfunctie kunnen mensen eenvoudiger bestellingen, bestellingsverzoeken en inkooporders maken en vinden.

De Basware Assistant gebruikt natuurlijke taalverwerking en Artificial Intelligence (AI) om een ​​nieuwe en makkelijkere manier te creëren waarop mensen kunnen communiceren met Basware’s e-procurementoplossing. Ze kunnen met de Basware Assistant net zo praten als met een ‘echte’ persoon. Ook het opvragen van orders met behulp van leveranciers- en itemnamen en het zoeken naar ID- en documentnummers behoort tot de mogelijkheden. Niet alleen helpt het mensen om inkooporders en bestellingen sneller te vinden en tijd te besparen, het vermindert ook de training die nieuwe medewerkers nodig hebben om via Basware in te kopen.

Smart PDF

Daarnaast introduceerde Basware ook de Smart PDF. Deze nieuwe manier om gegevens uit PDF-facturen automatisch en met bijna perfecte nauwkeurigheid te registreren, haalt gegevens gemakkelijk uit elke machine-readable PDF, waardoor een proces van automatische factuurautomatisering ontstaat.

“Met Smart PDF zetten we de volgende stap om onze klanten te helpen maximale efficiëntie te realiseren en een onberispelijke factuurverwerking mogelijk te maken. Leveranciers e-mailen eenvoudige PDF-facturen naar Basware en onze klanten ontvangen facturen in hun voorkeursformaat, zonder dat er een proceswijziging nodig is aan de kant van de koper of de leverancier”, aldus Tykkyläinen.