De Oost-Vlaamse Eline De Munck, vooral bekend van tv en uit de muziek- en theaterwereld, wil naar eigen zeggen meer en meer inzetten op haar loopbaan als zakenvrouw. In 2015 lanceerde ze haar eigen brillencollectie Odette Lunettes, en dat initiatief blijkt nu behoorlijk succesrijk. Op de Antwerpse Meir opende ze bij wijze van test een eigen pop-up brillenwinkel in eigen beheer. Die bleef de hele paasvakantie open en groeide uit tot een attractie. Bedoeling was om haar nieuwste (derde) collectie brillen te presenteren aan een breed publiek. Anderhalf jaar na de opstart van Odette Lunettes draait de zaak al break even. Er is zowel een mannen- als een vrouwencollectie.

Eline De Munck doet alles in eigen beheer: het ontwerpen van de brillen, de verkoop aan optiekwinkels, de boekhouding, de marketing, de klantenservice en wat al niet meer. Alleen voor de productie trekt ze naar Duitsland waar ze de zaken uitbesteedt. Bijzonder aan haar verhaal is dat ze de ambities die ze van meet af aan poneerde, behoorlijk weet waar te maken. Bij de opstart was het de bedoeling om de Odette Lunettes collectie binnen te loodsen bij een twintigtal opticiens gespreid over heel Vlaanderen. Het aanbod wordt verspreid vanuit het logistiek centrum in Maasmechelen. Nu, anderhalf jaar later, blijkt dat die verwachtingen overtroffen worden en wordt de kaap van de honderd optiekzaken in het vooruitzicht gesteld. Dat moet haalbaar zijn, aldus De Munck in de weekendkranten.

Met Odette Lunettes -een merk waar een verhaal achter zit, dixit De Munck- mikt ze stilaan ook op de eerste verkoop in het buitenland. De eerste aandacht gaat uit naar Nederland, waar de markt volop geprospecteerd wordt. Ook Italië en het Verenigd Koninkrijk staan op het verlanglijstje, maar dat is voor later. Eline De Munck is 29 jaar en moet zelf brillen sinds haar vijftiende.