Brouwerij Huyghe wil omzet op Chinese markt verhogen

naamloosTijdens het driedaagse staatsbezoek van Charles Michel  aan China, waarvan de premier hoopt dat het Belgische bedrijven helpt om sterker door te dringen op de Chinese markt met zijn 1,3 miljard consumenten, ondertekende brouwerij Huyghe  uit Melle op de Belgische ambassade in Bejing een akkoord met de Belgische voedingsdistributeur Vandergeeten, die twee kantoren heeft in China en daar heel sterk staat.

De bekende bieren van de brouwerij, zoals Delirium, La Guillotine en Averbode, zullen daardoor exclusief door Vandergeeten in China worden verdeeld. Brouwerij Huyghe zet de jongste jaren een stevige groei neer en dankt die in heel grote mate aan de export die bij de brouwerij goed is voor een kleine 80% van de totale omzet van om en bij de 30 miljoen euro.  Huyghe exporteert ook nu al naar China, maar ziet de distributieovereenkomst die drie jaar zal lopen en eventueel hernieuwd kan worden als een kans om de positie die het bedrijf in China heeft nog sterker uit te bouwen.

CEO Alain De Laet steekt zijn tevredenheid dan ook niet onder stoelen of banken. “Vandergeeten kent de Chinese markt enorm goed en door het akkoord zullen wij zeker mee kunnen profiteren van het feit dat China fors aan het inzetten is op een wijziging van het economische beleid met minder nadruk op buitenlandse investeringen en een grotere focus op binnenlandse consumptie.”