Mandelbrot, de holding boven het Gentse digitaal bureau Wijs, versterkt de groep met content marketing- en PR-specialist Cantilis. Mandelbrot neemt daarbij een minderheidsparticipatie in het bedrijf van oprichters Sybil Van Torre en Kurt Vincent. “Wij zijn van oorsprong een PR-bureau en zijn getraind om relevante verhaallijnen te detecteren of te creëren. Onze natuurlijke expertise in dit domein maakt ons tot een logische partner voor de andere bureaus binnen het Mandelbrotnetwerk”, zegt Sybil Van Torre.

Cantilis ontstond in 2004 als PR- en corporate communicatiebureau. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een full service content marketingbureau met klanten als ThromboGenics, argenx, Jan De Nul, Ter Beke, Incofin, TINC. “Lang voor storytelling en content marketing trendy waren, werkten wij al vanuit de wetenschap dat inhoudelijke argumenten sterker zijn dan commerciële acties of beelden zonder achterliggende ideeën”, aldus Kurt Vincent. “Wij zijn altijd op inhoud blijven focussen. Vandaag zien we tot onze vreugde dat er voor ons aanbod steeds meer vraag is. Dat schept opportuniteiten waar we samen met onze nieuwe Mandelbrot-kompanen graag op inspelen.”

Mandelbrot werd in 2015 opgericht door Bart De Waele van digitaal bureau Wijs, en zijn partners Dirk Sabbe en Ilse Jansoone. De holding spitst zich toe op de uitbouw van een netwerk van complementaire marketing-, communicatie- en technologiebureaus. “Communicatie bestrijkt vandaag een steeds breder spectrum. Het is een combinatie van technologie, creativiteit en content”, legt Bart De Waele uit. “De inhoudelijke reflex van Cantilis zal ons netwerk beter maken in de vervulling van zijn doelstelling: bedrijven en organisaties complete marketing- en communicatieoplossingen bieden.” Ook AG Consult, Pavlov, Publilab, Strak, Talking Heads en WYZ behoren onder andere tot Mandelbrot.