Carrefour Belgium wil haar online diensten in 2017 nog beter afstemmen op haar klanten. Er komen een honderdtal extra afhaalpunten bij en er wordt naar een snellere levering aan huis gestreefd. Carrefour Belgium start daarvoor met het testen van de mobiele app bringr, waarbij privékoeriers worden ingeschakeld. De hypermarkt in Oostakker wordt betrokken in een eerste testproject.

Bovenop de 84 bestaande afhaalpunten, komen dit jaar nog eens 100 nieuwe bij. Bovendien kon de klant al kiezen voor thuislevering dankzij Combo by bpost. Deze dienst zal nu worden gepromoot om meer regio’s te bereiken. Verder wil Carrefour Belgium innoveren aan de hand van een levering door privépersonen aan de hand van de applicatie bringr. De mobiele app van bpost doet beroep op privékoeriers op basis van hun locatie en beschikbaarheid om de bestelling af te leveren op de afgesproken plaats en tijd, ook op zaterdag en zondag.

Het gaat om een testproject van zes maanden dat in enkele Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets plaatsvindt. De hypermarkt in Oostakker is één van die filialen. De klant die zijn bestelling vóór middernacht op drive.be ingeeft, zal die de volgende dag op een zelf gekozen het moment ontvangen. Ook in Carrefour Express wordt de app getest. Hier zal de klant per telefoon of ter plaatse een bestelling kunnen plaatsen en die binnen de twee uur ontvangen. De dienst met bringr wordt gratis aangeboden voor bestellingen vanaf 30 euro.