Ansel blaast dit jaar vijf kaarsjes uit. Het bedrijf uit Heusden, deelgemeente van Destelbergen, blikt tevreden terug. “Tijdens ons vijfjarig bestaan hebben we reeds tientallen kmo’s en start-ups, actief in een B2B-omgeving, doen groeien, vaak met dubbele cijfers”, duidt zaakvoerder Cedric Heyndrickx, die in 2012 Ansel oprichtte. Het initiëren van concrete acties met rendement op korte termijn ligt aan de basis van het succes van het jonge Ansel.

Tijdens een kort intakegesprek maakt Ansel een inschatting van de mogelijkheden, waarna er een cyclus van vier uur volgt. In de eerste helft van de cyclus komt de problematiek van de ondernemer aan bod, terwijl er in de tweede helft dieper wordt ingegaan op het ontwikkelen van een concreet actieplan. “Onze aanpak brengt al na enkele uren begeleiding en advies resultaten met zich mee. Zo ziet de ondernemer op korte termijn het rendement en krijgt deze een stevige boost om aan een stappenplan voor de langere termijn te werken”, zegt Heyndrickx. Ansel streeft ernaar om de problemen die de groei van een kmo belemmeren tot viermaal sneller op te lossen. “Met de aanpak die wij hanteren mogen resultaten niet langer dan enkele weken op zich laten wachten”, licht Heyndrickx toe.

Na het ontwikkelen van een concreet actieplan, neemt Ansel de rol van begeleider op. “Uiteraard blijft het aan de ondernemer zelf om met de adviezen aan de slag te gaan, maar dat proberen we door onze intensieve opvolging op te vangen.” Cedric Heyndrickx had bij de start van Ansel al enkele decennia ervaring als coach en managementbegeleider op de teller. Heyndrickx is ook auteur van het managementboek Resultaat in het Kwadraat.