Tijdens het tweede kwartaal van 2017 heeft de Deense rederij DFDS, met belangrijke vestiging in de Gentse haven, opnieuw de beste resultaten ooit gerealiseerd. Ondanks de Brexit discussie, blijft het volume van DFDS op de Noordzee routes en de routes van en naar het Verenigd Koninkrijk groeien.

DFDS Routes vervoerden 6 procent meer trailers tussen de havens in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Nederland en Belgie en het Verenigd Koninkrijk. “Het Verenigd Koninkrijk is onze grootse markt, en we blijven jaar na jaar groei zien in deze markt, ondanks de Brexit”, zegt Niels Smedegaard, ceo van de DFDS groep.

“Ook op het vasteland in Europa zien we positieve ontwikkelingen, wat goed nieuws is en onze plannen om grotere en milieuvriendelijke schepen in te zetten op de Noordzee routes ondersteunt”. “Verder is het ook goed nieuws voor productiebedrijven, transportbedrijven en onze klanten, omdat verdere groei zekerheid biedt”

4de schip tussen Gent en Gothenburg

De Ark Germania is ondertussen voor de eerste keer in Gent aangemeerd. Om aan de voortgezette groei op de lijn tussen Gent en Gothenburg te beantwoorden, zet de Deense rederij DFDS dit vierde schip in. Zo wordt het aantal afvaarten op de route verhoogd van 6 naar 8 per week. “We kunnen nu een dagelijkse afvaart aanbieden, met een tweede afvaart op donderdag, de drukste dag”, zegt Sam De Wilde, Managing Director DFDS Seaways Belgie.

“In combinatie met onze bestaande dagelijkse containerbargeverbinding met Antwerpen en Zeeland Seaports, drie verbindingen per week met Rotterdam en custom bargeverbinding voor zwaardere stukken kunnen we Scandinavië op een erg vlotte en competitieve manier verbinden met Vlaanderen en Zuid-Nederland.”