ZWIJNAARDE – Terwijl Vlaanderen op zondagavond aan het televisiescherm gekluisterd zit, is ook Welkom bij De Mol een succesformule voor Ecco La Luna. Het bedrijf dat haar pijlen op teambuilding richt, integreert nu ook virtual reality in het spel.

Het concept van Welkom bij De Mol blijft ongewijzigd. Deelnemers worden in groepen verdeeld en die groepen nemen het vervolgens tegen elkaar op. In iedere groep speelt één persoon dubbelspel. Die moet proberen om ongemerkt de opdrachten te saboteren.

“Maar voortaan zal de Mol zich ook in een virtuele omgeving tussen de andere deelnemers verschuilen. De strijd wordt live in een extra dimensie gestreden, waardoor de spanning nog meer te snijden zal zijn”, zegt Geert Debusschere, oprichter van Ecco La Luna.

Naast het ontmaskeren van de Mol is het ook de bedoeling om als team zoveel mogelijk punten tijdens de opdrachten te verzamelen.

Team op de proef stellen

Het spelformat is een ware uitdaging voor de deelnemende bedrijven of groepen. “Het is een spel waar het smeden van samenwerkingsverbanden noodzakelijk is om op het einde over voldoende informatie te beschikken, de verrader een stap voor te zijn, hem of haar buitenspel te zetten of uiteindelijk te ontmaskeren”, aldus Geert Debusschere.