Fabrikanten worden retailers: Eskimo opent pop-up in Roeselare

eskimoHet nachtmode- en ondergoedmerk Eskimo van Bonneterie De Groote uit Melle heeft in Roeselare een pop-upshop geopend die tot eind januari 2017 zal open zijn. nieuwe pop-up store. Na de opening van een eigen winkel in Gent, het opstarten van een webshop en de recente opening van een flagshipstore in Antwerpen, profileert deze fabrikant die kan bogen op een lange traditie zich dus ook meer en meer als retailer.

Eskimo, dat onder meer bekend is van de merken Dodoo en Nightlife, heeft zeer bloeiende tijden gekend als groothandel, maar past zich aan de veranderende marktcontext aan en speelt volgens general manager Ingrid Macours in op het feit dat de consument in digitale tijden meer dan ooit nood heeft aan menselijk contact.

“Bovendien stellen onze eigen winkels ons in staat om de wensen van de consument sneller mee te nemen in de ontwerpen en de productie van de volgende collecties. Het is van belang dat de klant zich prettig voelt in de kleding die hij in de slaapkamer en aan het ontbijt draagt. Wij spelen hier graag op in, met bijvoorbeeld de zachtheid en elasticiteit van de stoffen.”

Eskimo maakte naar eigen zeggen gebruik van de kans die het kreeg om in Roeselare een winkelruimte tijdelijk in te vullen en meldt dat, als blijkt dat de winkel succesvol is, een permanente vestiging in de West-Vlaamse stad tot de mogelijkheden behoort.  Eskimo benadrukt dat het ook volop blijft inzetten op de samenwerking met zowat 700 verkooppunten in België, Nederland en Frankrijk.