GENT/SCHELLEBELLE – De eerste samenwerking tussen het Gentse reclamebureau Faith en lingeriemerk PrimaDonna is uitgedraaid op een succes. Ter gelegenheid van complimentendag werd een ode gebracht aan rondingen en die campagne trok heel wat belangstelling. Het legde meteen de basis voor een verdere uitrol van de campagne in Duitsland.

Faith maakte voor de campagne van PrimaDonna lustig gebruik van Instagram. Volgers van het merk van lingeriebedrijf Van de Velde uit Schellebelle kregen op 1 maart complimentjes van actrices Ine Massez en Pascale Platel en van auteur Sabine Peeters. Kort daarop ontvingen ze ook een video met een boodschap van de drie ambassadeurs.

“De hele campagne werd opgebouwd met een contentverhaal, uitgewerkt rond Body Positivity”, zegt Kaat De Brandt, managing director van Faith. “De video was een verslag van een dag lang van gedachten wisselen over complimenten, je lijf graag zien en goed in je vel zitten.”

Nieuwe volgers konden meteen nieuwe content en extra beelden bekijken. Ze werden ook uitgenodigd om mee de ode aan de rondingen te verspreiden door zelf complimentjes te geven aan vrienden en vreemden.

Kracht van sociale media

Die aanpak draaide zeer goed uit. Met de hulp van FamousRelations werden ook influencers als Ann Reymen, Cindy van Dyck, Dorothée Dauwe, Eline Demunck, Matti Verbeeck, Lilli Ewert en Julie Verbeeck ingezet. Samen met ambassadeurs Ine Massez, Pascale Platel en Sabine Peeters zorgde dat voor heel wat extra volgers.

De eerste samenwerking sloeg dus aan en de campagne werd ook in Duitsland uitgerold. De komende maanden zullen Faith en PrimaDonna hun Ode to Curves nog verderzetten.