ZOTTEGEM – Op 18 en 19 oktober vindt in Berlijn de internationale Summit rond Industrial Sales & Marketing 4.0 plaats. Forte uit Zottegem speelt als co-organisator een belangrijke rol in deze eerste editie.

Samen met Duitse en Amerikaanse professoren zullen enkele industriële sales- en marketingspecialisten van Forte de aanwezigen kennis en inzicht bijbrengen rond Industry 4.0. Meer bepaald zal er aandacht worden gewijd aan de impact van die Industry 4.0 op de strategie en de functie van sales en marketing in B2B-bedrijven.

“De impact zal gigantisch zal zijn. Daarom ook dat we deze Industrial Sales & Marketing 4.0 Summit mee helpen organiseren”, zegt Jan Lagast, managing partner van Forte. “Als specialisten in B2B sales en marketing beseffen we maar al te goed wat er onze klanten boven het hoofd hangt.”

Grondige disruptie in veel sectoren

Wie aan Industry 4.0 denkt, denkt doorgaans aan een doorgedreven automatisering van productiebedrijven en aan nieuwe technologische snufjes in het domein van Internet of Things. Toch reikt de impact verder dan de productievloer, klinkt het. Het zorgt voor een grondige en vaak onverwachte disruptie, ook in de sector van B2B sales en marketing.

“Vandaar dat de directeur van elke schakel in een bestaande supply chain er belang bij heeft om grondig na te denken over de mogelijke impact van Industry 4.0 op twee zaken: de businessmodellen in de sector en de rol die het bedrijf in die sector nog zal te vervullen hebben, eens de kaarten opnieuw geschud zullen zijn.”