Fun maakt speelgoedwinkel van experience center Fundoo

l_0001045057Sinds Jean Paul Descheemaeker in de zomer van 2013 in opvolging van Filiep Blontrock de nieuwe CEO werd van de door Bart Coeman groot gemaakte vrijetijdsketen Fun, is er heel wat veranderd.Descheemaeker is ondertussen als CEO opgevolgd door Tony Mettens.

Samen met Joeri en Sven De Waele, de oprichters van Fundoo uit Nevele, die toetraden tot het management, zet Mettens de vernieuwing bij Fun voort. Die werd ingezet met de creatie van een nieuw logo, dat vorig jaar het 20 jaar oude logo met het blauwe mannetje “Funny” verving en gepaard gaat met de nieuwe slagzin “play, create, party”.

“Fun blijft specialist in spelen, maar specialiseert zich ook in feesten”, zegt Joeri De Waele. “Een mix die uniek is in het Vlaamse retaillandschap, en waarmee we willen aantonen dat we meer nog dan vroeger een bestemming zijn voor de hele familie en niet alleen voor kinderen.” De vernieuwing vertaalde zich ook in een ander winkelconcept. De winkel in Lokeren werd daarvoor als “piloot” gebruikt.

Terwijl Fun dat nieuwe concept voort uitrolt en volop inzet op beleving, kondigde het bedrijf nu ook aan dat het vanaf midden oktober het experience center Fundoo verandert in een echte speelgoedwinkel.

“Fundoo blijft bestaan met zwembaden en alles voor buiten spelen”, zegt Joeri De Waele. “Maar dat is uiteraard een aanbod dat vooral gericht is op het voorjaar. Door het experience center om te bouwen tot speelgoedwinkel, willen we nu tijdens de eindejaarsperiode testen in hoeverre we daarmee tegemoet komen aan de verlangens van de consumenten uit de regio.   Voordien was Fundoo enkel open op zaterdag voor na-service en klanteninfo voor grote aankopen. Met de inbreng van speelgoed kunnen we best of both brengen. Als de resultaten positief zijn blijft de winkel in Nevele daarna het hele jaar open.”