GENT/LOKEREN –  De Lokerse Feesten gaan mee met hun tijd. Getuige daarvan is de nieuwe look waarmee het festival de 44ste editie in augustus ingaat. De visuele stijl werd ontworpen door het interactieve communicatiebureau Gents.

Sinds 1975 verwelkomen de Lokerse Feesten duizenden lokale en internationale artiesten. Gents creëerde een mobile- en music-first rebranding en vertaalde de unieke en levendige festivalsfeer in een dynamische look, waar een speels design de muzikale vibes tot leven brengt.

Blauwe draad

De jack kabel vormt de blauwe draad in de nieuwe branding en gidst fans van het festival naar de headliner drops, sfeerbeelden en praktische informatie. Er werd geopteerd voor opvallende kleuren met sterke fotografie om ook op het mobiele scherm aantrekkelijk te ogen. Gents ontwikkelde naast een dynamisch logo ook de website en een branding op on- en offline contactpunten.

De Lokerse Feesten is een 10-daags muziekfestival in het centrum van Lokeren. Het vindt dit jaar plaats van 3 tot 12 augustus op de Grote Kaai. Op de 44ste editie wist het festival al namen zoals Arsenal, Bad Religion, Dropkick Murphys en Simple Minds te strikken.