GENT – Belgian Mobile ID heeft het communicatiebudget van itsme toegekend aan het interactieve bureau Gents. De nieuwe applicatie stelt gebruikers in staat om allerhande digitale interacties op een veilige manier te doen. 

Een succesvolle pitch, meer was er niet nodig voor Gents om het vertrouwen van Belgian Mobile ID en ook het communicatiebudget voor itsme te winnen. De applicatie werd op initiatief van Bleigan Mobile ID, ontwikkeld door de zeven Belgische marktleiders uit de bank- en telecommunicatiesector. Het gaat om Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC/KBC & ING en Orange Belgium, Proximus en Telenet.

“Concreet zullen wij als allround creatieve en strategische partner de positionering van de applicatie definiëren en versterken”, klinkt het. “itsme moet de nieuwe standaard worden voor digitale identificatie en authenticatie, te beginnen op de Belgische markt.”

Unieke applicatie

De samenwerking tussen banken en mobiele netwerkoperatoren maken van itsme de eerste mobiele identiteit in zijn soort die zowel veilig als eenvoudig is, en bovendien respect heeft voor de digitale privacy.

“Met deze mobiele identiteitsapp kan elke Belgische burger zich identificeren bij het inloggen op digitale toepassingen. Dat gaat van het goedkeuren van (betaal)transacties, tot het delen van data en zelfs het ondertekenen van officiële documenten.”