reload_headHet Gentse Kasper, geleid door Tom Hoens, is een professioneel bureau voor grafische vormgeving en webdesign dat als drukwerkmakelaar ook alle soorten drukwerk verzorgt. Nu heeft het bedrijf de de prestigieuze Pro Carton ECMA Award 2016 gewonnen in de categorie “Volume Markets”, meer bepaald met een kartonverpakking voor parfumvullingen. Voor deze awards waren dit keer een recordaantal inzendingen omdat verpakking steeds nadrukkelijker wordt gezien als een belangrijk marketinginstrument.

Onlangs lanceerde Reload een nieuwe parfumverstuiver in reisformaat. Deze verstuiver onderscheidt zich van andere eigenhandig te vullen verstuivers door de speciaal voor Reload ontwikkelde kant-en-klare vullingen van grote merken als Hugo Boss, Givenchy, Kenzo, Juicy Couture en Issey Miyake. Deze vullingen, die enkel in de Reload verstuiver passen, zijn voor 5 euro te koop in een mooi afgewerkt merkdoosje.

“Wij ontwikkelden voor de verpakking van een nieuwe parfumverstuiver van Reload in-house een op maat gemaakte verpakking met een ingenieus interieur dat volledig machinaal opzetbaar is, én op voorhand is gepersonaliseerd”, legt Tom Hoens uit. “Reload rekende op onze expertise. Het flesje met de vulling moest immers precies midden in het doosje staan, zodat dit niet omver zou vallen, én er moest een op voorhand gepersonaliseerde bon in het doosje zitten. Het bonnummer moest langs de buitenkant traceerbaar zijn via een QR code. Ook moesten de doosjes machinaal opzetbaar zijn.
We stonden dus voor een grote uitdaging. Op basis van trial and error ontwikkelde Kasper uiteindelijk het perfecte interieur met een op voorhand gepersonaliseerde bon. Momenteel zijn er 2.000.000 doosjes geproduceerd. Reload is te koop in 15 landen, waaronder in België bij ICI Paris XL.”