De Krant van West-Vlaanderen (KW), speciale editie Gent, bracht een erg mooi verhaal van de Gentse kmo StoryMe die blijkbaar, op één persoon na, volledig West-Vlaams kleurt. Het jonge mediabedrijf StoryMe is een nieuw en bruisend videomarketing bedrijf dat korte maar krachtige one minute video’s ontwikkelt voor ondernemingen. KW bekeek de start-up eens door een andere bril. De kmo heeft het laatste jaar een explosieve groei gekend. Blijkbaar vormt StoryMe, volgens KW, een zeer gezellige bende enthousiastelingen die enorm inzetten op een leuke werksfeer. Maar wat zou je anders verwachten van West-Vlamingen? “West-Vlamingen bekijken problemen alvast nuchterder en meer oplossingsgericht,” meent Kortrijkzaan Lorenzo Bown in KW. Zijn collega’s beamen dit: “Dat komt door onze oorlogsroots, we zijn diep vanbinnen nog een beetje veteranen.”

Lorenzo Bown uit Kortrijk startte het bedrijf zowat 4 jaar geleden op. “Het was deels toeval dat we in het Gentse Dok Noord beland zijn”, zegt hij in KW. “Ik kon hier een klein kantoor tegen een spotprijs huren. Ik hield in het achterhoofd dat het moeilijker zou zijn om West-Vlamingen naar Brussel te krijgen. Ik wilde graag meer provinciegenoten in mijn verhaal betrekken. Met hun pro-activiteit en ondernemerschap zijn ze zeker een meerwaarde hier. Natuurlijk staan we voor iedereen open bij StoryMe. Op dit moment zoeken we nog twaalf bijkomende aanwervingen te doen.”

De West-Vlamingen die nu aan boord zijn, heten Stan-Louis Bufkens, Brecht Helmoortel, Nils Demanet, Marie Dobbels, Thomas Vandenbroucke, Leander Leenders, Jean-Baptiste Vanden Avenne, Renaat Stuik en Dimitri Van Hoe.