Gentse topstarters leggen het belang van de “vloeibare” organisatie uit

spreker-tanguy-serraesDe Stichting Corporate Communicatie, die werd opgericht met de steun van de VUB en de Artevelde Hogeschool en wordt voorgezeten door Moniek Delvou, de woordvoerster van Belfius,  is een vereniging die praktijkgerichte informatie en kennis wil verspreiden over corporate communicatie. Tegelijk wil de Stichting, waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd in Gent, ook een  ontmoetingsplaats zijn voor professionals  en organisaties die direct of indirect betrokken zijn bij alle facetten van corporate communicatie. Het gaat daarbij zowel om interne als om externe communicatie die bedoeld is om de stakeholders positief te beïnvloeden.

Op vrijdag 21 oktober organiseert de Stichting Corporate Communicatie in de Ghelamco Arena in Gent tussen 14 en 17 uur de inspiratiesessie “The Day after Tomorrow” waarbij ze fluïde bedrijven aan het woord laat.

“Bij de vorige inspiratiesessie kwam Peter Hinssen zijn bekende verhaal over de “The Network always wins” vertellen”, luidt het bij de Stichting Corporate Communicatie. “Hierbij benadrukte hij dat organisaties zich in een gloednieuwe wereld bevinden, waar een heel nieuw economisch denken zich heeft aangediend en waarin digitale netwerking de kern is. Organisaties moeten hier slim en vooral snel en dynamisch mee omgaan. Ze moeten fluïde worden, wat gevolgen heeft voor hun omgang met klanten, medewerkers en hun corporate communicatie.”

De Stichting heeft ook gemerkt dat startups die fluïditeit al toepassen en laat daarom enkele Gentse topstarters daarover getuigen.  Het gaat om Tanguy Serraes (foto), die zowel de Gentse sneeuwballen van Larmuseau als de ijsjes van Talamini nieuw leven inblies,  Yan Ketelers, die als marketing- en communicatieverantwoordelijke mee het ongelooflijke groeiverhaal van Bubble Post helpt schrijven en Elke Wambaq die samen met Nancy De Vogelaere aan het hoofd staat van Dinobusters, een bedrijf dat organisaties coacht om te innoveren. Zij zullen worden ingeleid door economiefilosoof Rogier De Langhe, die sterk begaan is met thema’s als  digitale revolutie, deeleconomie, peer-to-peer economie, zelforganiserende netwerken en basisinkomen.

Meer informatie op http://fluidebedrijven.inspiratiesessies.be/.