13332913_1026584400759805_5277063108296145870_n-289x300Thymen François en Jietste Strubbe zijn twee jonge ondernemers die hun plaats proberen te veroveren in de modewereld. Vorig jaar richtten ze, toen ze allebei nog maar negentien waren, het label Two Young op.

De beide ondernemers kozen voor een streetwearlabel dat ze volop promoten door in zee te gaan met profvoetballers. Nadat ze eerder al spelers van Club Brugge wisten te strikken voor een promotiecampagne, deden ze dat nu ook met een aantal spelers van AA Gent. Kalifa Coulibaly, Renato Neto en Thomas Foket poseerden gewillig op de catwalk met kleren van het jonge label. Ondertussen zouden de ondernemers ook in onderhandeling zijn met een aantal spelers van het Nederlandse PSV om op die manier hun merk ook boven de Moerdijk gemakkelijker ingang te doen vinden.

“Onze hele collectie is met liefde en passie gemaakt”, laten de ondernemers optekenen. “Maar we willen ze ook betaalbaar houden. De wetenschap dat voetbal enorm populair blijft en het feit dat voetballers zich met hun kapsels, tattoo’s en auto’s steeds meer opwerpen als iconen van de popcultuur, heeft ons ertoe aangezet om onze marketinginspanningen te focussen op voetballers.”

Two Young heeft trouwens niet alleen een herencollectie die wordt gepromoot door voetballers, maar ook een damescollectie. De kleren van het label worden voorlopig enkel verkocht in drie exclusieve shops in Brugge, Knokke-Heist en Sint-Truiden, maar de jonge ondernemers maken zich sterk dat daar snel nog andere verkooppunten bij zullen komen.