GENT/DRONGEN – Het Gentse digitaal bureau Glue en bouwbedrijf Durabrik uit Drongen hebben elkaar gevonden. Glue ontwikkelde een nieuwe app waarmee beursbezoekers in een oogopslag hun gedroomde woonproject in de buurt ontdekken. Daarmee houdt Durabrik meer kwalitatieve leads over.

Een mooie stand is voor bedrijven niet meer voldoende voor een succesvolle beursdeelname. De beleving bij potentiële klanten daarentegen is nu eens zo belangrijk. De nieuwe applicatie van Glue voor Dubravik speelt daar handig op in.

Via touchscreens op de Batibouwstand van Durabrik krijgen bezoekers op een interactieve kaart te zien waar er woonprojecten en appartementen te koop staan. Door die aan te klikken krijg je meteen ook het aantal beschikbare wooneenheden te zien, de prijs, foto’s en plannen. Bezoekers die meer willen weten, voegen het project dan toe aan hun persoonlijke favorieten en de applicatie stuurt dan een e-mail met alle info.

“Potentiële klanten kunnen het dan thuis in alle rust nog bekijken. Durabrik ziet de kwaliteit van de leads dan weer aanzienlijk stijgen”, klinkt het. “Bovendien geeft de applicatie hen het voordeel dat het salesteam alles vlekkeloos kunnen opvolgen, wat zorgt voor een verhoogde conversieratio.”

Jarenlange samenwerking

De samenwerking tussen Glue en Durabrik gaat al enkele jaren terug. Zo bouwde het digitale bureau ook de website van het bouwbedrijf. Vanuit dat oogpunt werd er nu volledig ingezet op een multikanalenbenadering.

“Consumenten maken zo geen onderscheid meer tussen website, app, beursstand of verkooppunt, maar kiezen voor een bedrijf of merk. De volledige beleving staat nu centraal.”