a0cbdb8b-aad1-449c-8bdf-2b0cd574e448_originalNet achter het station van Sint-Niklaas, in een gerenoveerde tapijtenfabriek van zo’n 1000 vierkante meter, bevindt zich ‘The House of King George’., de nieuwe thuisbasis van het gelijknamige communicatie- en designbureau. Het gaat om een heuse belevingsplek die niet enkel plaats biedt aan de kantoren van het bureau, maar waar ook een lunchcafé is gevestigd en waar verschillende ontmoetingsruimtes zijn ingericht, net als een conceptstore met diverse meubels en designspullen en een eventhall.

“In november 2014 kochten we het fabriekspand waars jeugdhuis Kompas 15 jaar onderdak vond”, leggen Nicolas Block en Liesbeth Van Wachbeke uit. “We hebben grondig verbouwd en opgeruimd en toen we uiteindelijk klaar waren, zaten we op drie verdiepingen met 1.000 vierkante meter, wat toch wel erg veel is voor een creatief bureau met 22 medewerkers. Daarom hebben we er een “crative hub” van gemaakt, omdat we toch al veel bezig zijn met de manier waarop ook interieur een belangrijk onderdeel van communicatie kan zijn.”

King George won in 2014 trouwens de ‘Word Retail Award’, de prestigieuze award voor winkelinrichting, voor een winkelconcept van Concept Fashion Store in Lochristi. En ook de ‘Benelux Event Award 2015’ ging naar Nicolas Bloch en zijn team. Met hun nieuwe thuisbasis in Sint-Niklaas willen ze hun naam van ‘mad creative agency’ alle eer aandoen. Dat het bureau met de inrichting van de eigen kantoorruimte toont wat het allemaal in zijn mars heeft, is een schoolvoorbeeld van het “walk your talk”-principe, dat ongetwijfeld ook nog heel wat nieuwe klanten zal weten te overtuigen.