Het Gentse Hudson komt met een uitgebreider dienstenaanbod op de proppen. Dat gebeurt op vraag van klanten die een tijdelijke oplossing nodig hebben in hun HR-afdeling en daarvoor een beroep willen doen op Hudson-specialisten. De divisie Interim Management, die sinds 2007 bestaat, wordt daarvoor omgevormd tot Interim Management & Contracting. “In de huidige marktomstandigheden zijn ondernemingen meer dan ooit op zoek naar snelle, flexibele en tijdelijke oplossingen”, zegt Steven Cornand, directeur Interim Management & Contracting.

Hudson bouwde een team van eigen mensen uit, die ingezet kunnen worden als Onsite HR Officer. “Stuk voor stuk gaat het om veelzijdige HR-profielen, geschoold in de Hudson-methodologie en in staat om op heel autonome wijze rekruteringsopdrachten te managen”, aldus Steven Cornand. “Het in huis halen van een doorgewinterde specialist die met volledige focus op vacatures gaat werken, biedt een aanzienlijk voordeel. Het stressniveau in het HR-team daalt, iedereen kan zich op de eigen taken richten en het rekruteren is in goede handen. De inzetbaarheid is bovendien niet beperkt tot rekrutering alleen. Elke Onsite HR Officer beschikt over ruime expertise en is ook breder inzetbaar in het HR-team.”

In België begon Hudson in 1982 als De Witte & Morel, de partner voor organisaties die topprofessionals wilden rekruteren en ontwikkelen. Sinds De Witte & Morel in 2008 officieel Hudson werd, is het uitgegroeid tot de onderneming die gespecialiseerde oplossingen voor Permanente Rekrutering, Interim Management en Talent Management biedt.