LOCHRISTI – Idola Bedrijvencentrum is erg in trek bij jonge, kleine kmo’s en start-ups. Met acht kantoren, drie vergaderzalen en een centrale lounge rijker, kan de locatie weer heel wat nieuwe ondernemingen aantrekken.

Idola Bedrijvencentrum werd in de zomer van 2014 opgestart door ondernemer Peter Van der Henst. Intussen kon het centrum reeds rekenen op een hoge bezettingsgraad. Om nog meer uit het potentieel van de locatie te halen, werd er in juli gestart met uitbreidingswerken. Zopas werden de acht nieuwe kantoren en drie vergaderzalen in gebruik genomen.

“De kracht van Idola ligt in de heel persoonlijke aanpak. Daarnaast voeden de ondernemingen elkaar op interne events en netwerkevents om zo verder kunnen doorgroeien”, zegt Peter Van der Henst, initiatiefnemer van het Idola Bedrijvencentrum. “Idola biedt een volledig dienstenpakket. De naam betekent ‘op handen dragen’ en dat is wat we met elke klant ook proberen te doen.”

Kmo’s en start-ups

Opvallend is dat Idola Bedrijvencentrum populair is bij jonge kmo’s en start-ups. Zestig procent van hen is IT-gerelateerd, waarbij de grootste Gig Technology is en er ook enkele kleine websitebouwers zoals Trivali en Artillium vertoeven. De makers van de Onzestadapp zitten ook op de dynamische locatie in Lochristi. Verder is er nog een therapeute te vinden, een poetsbedrijf en Fitness.be. Zopas heeft ook Mövenpick toegezegd om een filiaal voor zijn administratie bij Idola onder te brengen.

“Zonder de bouw van de nieuwe kantoren zouden we een bezettingsgraad van 98 procent hebben. Momenteel zijn namelijk een dertigtal klanten aangesloten in de Idola-community. Dankzij deze uitbreiding hebben we weer wat ademruimte en kunnen we ook ruimte aan toekomstige klanten bieden”, meent Peter Van der Henst.