Inex, de producent van melk- en zuivelproducten, heeft twee nieuwe yoghurtdrankjes geïntroduceerd in haar assortiment. Deze passen in de huidige visie van het bedrijf uit Sint-Lievens-Houtem dat alsmaar meer inzet op de ontwikkeling van producten met minder toegevoegd suiker. “Onze producten richten zich tot een jong en actief publiek dat zichzelf wil verwennen. Met de lancering van twee nieuwe drankjes zorgen we ervoor dat dit zonder schuldgevoel kan”, aldus Daisy Davignon-Pycke, marketingverantwoordelijke bij Inex.

De nieuwe yoghurtdrankjes hebben de smaken aardbei-kers en bosbes-vlierbes. Beiden zijn te verkrijgen in flesjes van 480 milliliter. De drinks moeten de vorige generatie vervangen. “Om een idee van de evolutie te geven: de vorige drankjes bevatten 10,6 gram suiker per 100 milliliter. Bij deze drinks gaat het om slechts 7,5 gram suiker”, legt Daisy Davignon-Pycke uit. “Ook het aantal calorieën daalt. Een hoeveelheid van 200 milliliter bevat nu 74 kilocalorieën, terwijl er dat vroeger 109 waren.” De zoektocht naar producten met minder toegevoegde suikers vormt voor Inex al jaren een belangrijk onderwerp. “Het imago van zuiveldranken lijdt onder die toegevoegde suikers. We willen hier een antwoord op bieden. Na de verlaging van de hoeveelheid suiker in onze Samson Drinks, vormt dit een volgende stap. De komende maanden willen we verder met innovaties in deze richting uitpakken.”

Het verhaal van Inex start in 1898 met de oprichting van eenmanszaak Melkerij Sint Martinus in Oordegem. Vandaag bevindt het familiebedrijf zich in Sint-Lievens-Houtem en ontwikkelt, produceert en verkoopt het melk- en zuivelproducten. Tot het aanbod behoren onder andere boter, melkdranken, room, pappen en yoghurt. De groep telt 440 medewerkers die samen zorgen voor een jaarlijkse omzet van 150 miljoen euro.