SINT-NIKLAAS – In Londen werden de prestigieuze World Interior Awards uitgereikt. Het King George Café uit Sint-Niklaas viel er onder meer in de topprijzen en verdiende zilver in de competitie voor mooist ingerichte cafés ter wereld. King George Cafe werd bedacht en ontworpen door de designers van het creatief agentschap King George zelf. Volgens creatief directeur Nicolas Block is het café het paradepaardje waarin alle klanten van het agentschap worden geïntegreerd wat zorgt voor een buzz doorheen een gebouw van in totaal 1.000 m².”

In die shortlist voor het mooist ingerichte café ter wereld was King George Café de enige Europese gekwalificeerde zaak naast zes andere finalisten-horecaconcepten. Moby341 Café uit Melbourne kaapte de eerste prijs weg. Het designcafé is gelegen in de gebouwen van het creatief agentschap King George in Sint-Niklaas. Het café doet dienst als ontmoetingsplek voor zowel werknemers en klanten, maar ook als lunchcafé en koffiespot voor mensen en bedrijven uit de buurt.

Dat King George zilver won in een wereldwijde competitie stemt Nicolas Block heel blij: “We probeerden zowel met het interieur als het concept anders te zijn”, zegt hij. “Centraal staat een grote bar in Irish Green – een zeldzaam marmer – met daarboven een grote carrousel met verlichting waar we speelden met hippe prints. In het midden van de zaak kan je een typisch Engelse bibliotheek vinden, een knipoog naar King George hemzelf. Finaal is er nog onze urban jungle waar we zelfs een échte serre integreerden. Ook over de keuze aan food en drinks is veel nagedacht: healthy & fast is ons motto. Alles wordt dagelijks vers in huis gemaakt en onze klanten kunnen zich laten verwennen in het zeer gezellig interieur.”

Eigen creatie

King George Cafe wil bewijzen dat niet enkel de menukaart het verschil maakt in een horecazaak. Vandaag is het interieur minstens even belangrijk. Zo bedacht het creatief agentschap mee Balls & Glory van Wim Ballieu en won het enkele jaren geleden nog awards voor de inrichting van de Concept Fashion Stores. “Wij bedenken heel wat concepten voor klanten en dus ook interieurs voor hotels, winkels en horeca”, aldus nog Nicolas Block. “Dat we nu met ons eigen café in de prijzen vallen, is enkel de bevestiging dat we de zaken op de juiste manier in de markt plaatsen.”