SINT-NIKLAAS – Met een oppervlakte van 550 vierkante meter opende Decathlon in mei 2017 zijn kleinste winkel. Het pop-upconcept sloeg aan, want het trok zo’n 100.000 bezoekers naar Waasland Shopping Center in Sint-Niklaas. Op 21 april sluit het filiaal de deuren.

“Deze pop-up was onze allereerste winkel in een Belgisch shoppingcenter. En blijkbaar weten heel wat mensen een sportieve stop tijdens het shoppen te smaken. Een interessante oefening voor de toekomst”, vertelt development manager bij Decathlon Belgium Lindsay Van Geersom.

De winkel is 7 keer kleiner dan een standaardvestiging van zo’n 4.000 vierkante meter. Toch biedt ze artikelen uit 30 sporttakken aan. “Dat is nog altijd minder dan de meeste winkels van onze keten, die ruim 70 sporten dekken. Maar het volledige aanbod kan je wel snel en gemakkelijk bestellen via de digitale schermen in de winkel.”

Definitieve vestiging

De 7 medewerkers die in het filiaal in Sint-Niklaas aan de slag waren, blijven actief in een andere Decathlon-vestiging. Het pop-upconcept heeft de Franse groep alvast geïnspireerd om de digitale beleving ook in de toekomst verder uit te bouwen.

“Dat zie je al in de nieuwe stadssportwinkel die recent in The Mint in Brussel is geopend. Klanten kunnen het straks ook ervaren in onze nieuwe vestigingen in Lier en Lommel”, aldus Lindsay Van Geersom. “We blikken tevreden terug op dit geslaagde pop-upverhaal dat mogelijk was door een gunstig huurregime en werken dan ook aan een definitieve vestiging in het Waasland.”