AALST – La Tourbière Catering is de trotse bezitter van een Smiley, een kwaliteitslabel uitgereikt door het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen. Het cateringbedrijf uit Aalst is zo het eerste regiobedrijf actief in de B2C-markt dat zo’n certificaat ontvangt.

La Tourbière Catering heeft de strenge controle op de versheid van grondstoffen, de netheid van de keuken en de optimale temperatuur van de bereidingen en het transport doorstaan. De warme maaltijden, die elke dag hun weg tot bij de mensen thuis in de ruime omgeving van Aalst vinden, worden op een uiterst hygiënische manier klaargemaakt en de Smiley is daar het bewijs van.

“De rode draad in mijn loopbaan is steeds kwaliteit geweest, en dit in combinatie met een uitzonderlijke passie voor het beroep”, zegt chef-kok van La Tourbière Luc Van Lierde, die in het verleden met Hostellerie Mirage de eerste Michelinster naar Aalst bracht. “Alle gerechten maak ik op de dag zelf en uitsluitend met dagverse producten.”

Gastrobox

De dagschotels van La Tourbière Catering bestaan steeds uit twee ovenverse broodjes, soep, een hoofdgerecht en een dessert. Klanten kunnen ook zout-, suiker-, gluten- en lactosevrije maaltijden bestellen of gerechten met lage calorieën aanvragen.

“De soep en het hoofdgerecht worden in porseleinen kommetjes geleverd, wat voor een betere smaakbeleving zorgt”, aldus Petra Van Roy, zakenpartner van Luc Van Lierde. “Bovendien is het milieuvriendelijk want er wordt niet met wegwerpbakjes gewerkt. Ook tijdens het transport staan temperatuurbeheersing, hygiëne en voedselveiligheid centraal. De maaltijden blijven bovendien minstens twee uur warm dankzij de speciaal ontwikkelde Gastrobox.”

Naast de cateringafdeling ontvangt Luc Van Lierde ook klanten in het gelijknamige restaurant.