Het gaat hard, bijzonder hard voor het creatieve bureau Larian Studios. Larian Studios is een Gents softwarebedrijf dat computerspelletjes ontwikkelt. Het bedrijf werd in 1996 opgericht door Swen Vincke en werd toen genoemd naar zijn hond. Vandaag, 21 jaar later, heeft Vincke niet alleen een zetel in Gent, maar ook buitenlandse filialen in Dublin, Québec City en Sint-Petersburg. Het eerste project van Larian was The Lady, the Mage and the Knight. Rond deze tijd lanceert het met Divinity:Original Sin II zijn meest ambitieuze project ooit. De voorbije drie jaar werkten liefst 135 mensen mee aan de voorbereiding van het nieuwste aanbod dat moet zorgen voor een internationale doorbraak.

Er zijn wel meer gamebedrijven, maar Larian Studios toonde in het verleden al dat het ook op de internationale scène wist te scoren. Van de voorganger van Divinity:Original Sin II werden maar liefst anderhalf miljoen exemplaren verkocht, een afdoend bewijs van het potentieel dat in de markt schuilt. Larian legt zich toe op zogenaamde role playing games met een hoofdpersonnage waar gamers de weg mee op kunnen.

Swen Vincke laat in de media weten dat Gent -waar recent een nieuw pand in gebruik werd genomen- het absolute zenuwcentrum blijft van zijn bedrijf. Het grootste deel van de ontwikkeling gebeurt nog altijd in Oost-Vlaanderen en ook de belangrijkste strategische beslissingen worden hier genomen, aldus de ceo en oprichter.