Leden BNI-chapter Land van Aalst bezorgen elkaar 2 miljoen euro omzet

Nbertetwerkorganisatie BNI (Business Network International) blijft met spraakmakende resultaten in zijn verschillende “chapters” aantonen dat netwerken volgens strikte regels de leden geen windeieren legt.

BNI is een strak georganiseerde commerciële en professionele netwerkorganisatie die er via wekelijkse ontbijtvergaderingen met korte presentaties en gerichte vragen voor zorgt dat de aangesloten ondernemers – één uit elk vakgebied zodat geen onderlinge concurrentie ontstaat tussen de leden – elkaar beter  leren kennen zodat ze voor elkaar reclame gaan maken bij hun respectievelijke relaties. Onder het motto “geven loont” doen de leden in hun eigen netwerk aanbevelingen om de andere leden aan meer klanten en extra omzet te helpen, zodat ze ook zelf aanbevelingen krijgen.

 “Onze cijfers bewijzen dat mond-tot-mondreclame nog steeds de meeste opdrachten oplevert tegen de laagste kost”, zegt Bert Balcaen (foto). Hij is eigenaar van de fotostudio Ballena en bij het BNI-chapter “Land van Aalst” verantwoordelijk voor de communicatie. “Door het wekelijks samenkomen wordt het netwerk van een ondernemer uitgebreid met het netwerk van alle andere BNI-leden. Hoe meer BNI-leden er zijn, hoe groter het netwerk en hoe hoger de extra omzetten die gegenereerd kunnen worden. Niemand introduceert een medelid in zijn eigen netwerk als hij er niet kan op rekenen dat die persoon degelijk werk aflevert. Uiteindelijk hangt ook ook ieders persoonlijke reputatie van die aanbevelingen af. Het systeem werpt vruchten af, want we houden goed bij welke omzet afkomstig is van de aanbevelingen van de andere leden. Met “Land van Aalst” hebben we recent de omzetkaap van 2 miljoen euro gerond, maar dat is natuurlijk geen eindpunt. We blijven op dezelfde manier elkaar ondersteunen. Ook de contacten met de andere chapters in en buiten de provincie zijn voor de leden bijzonder nuttig.”