Merkenbureau Remarkable steunt specifiek goed doel

001tcHet is de tijd van het jaar voor beste wensen, maar ook van warme harten. Denk maar aan het bedrag dat ook dit jaar weer kon worden opgehaald via Music for Life. Steeds meer bedrijven combineren die twee fenomenen: ze sturen elektronische eindejaarswensen naar klanten en relaties en het geld dat ze op die manier uitsparen op wenskaartjes en postzegels schenken ze aan een goed doel.

Dat is een idee dat ook bij diverse Oost-Vlaamse bedrijven leeft. Zo ook bij het Gentse merkenbureau Remarkable dat onder leiding van Thierry Cattoir al sinds 25 jaar merken creëert en begeleidt en aan de de wieg stond van diverse bekende merken, schenkt dit jaar het budget dat anders zou opgaan aan wenskaarten aan de Gentse vzw H.E.L.P.

Die zet zich jaar na jaar in om derdewereldlanden kinderen en jonge volwassenen met allerlei vormen van in hoofdzaak aangeboren gelaatsafwijkingen te behandelen. Het gaat hierbij vooral over de zogenaamde hazenlippen en verhemeltespleten. Die zijn niet levensbedreigend, waardoor deze kinderen en jongeren aan hun lot worden overgelaten, maar hun zchrijnende misvormingen hebben zowel op het functionele vlak als op het sociale en emotionele vlak een enorme impact.

Remarkable, dat een sterke naam heeft uitgebouwd rond Brand Research, Brand Creation, Brand Strategy en Brand Protection, toont hiermee dat het ook oog heeft voor maatschappelijke noden die niet altijd de vereiste aandacht krijgen.

Hebt ook u in deze eindejaarsperiode een goed doel uitgekozen om te ondersteunen? Laat het ons gerust weten.