De tweede editie van het Mono-traject, een uitdagende vorming van drie maanden waarbij ondernemende competenties worden aangewakkerd, komt stilaan dichterbij. Voor de aanvang in september is de Gentse organisatie nog op zoek naar Mono-talenten die zich in het traject durven gooien. “Maar ook bedrijven die uitdagingen aan onze talenten kunnen bieden, mogen zich nog aanmelden. In een snel veranderende wereld zullen onze Mono-talenten een innovatieve kijk op die uitdagingen bieden”, aldus An Boone, oprichter van het Mono-traject.

Mono is een intensief traject op maat dat ondernemende talenten een ondernemende rol laat opnemen. Dat gebeurt door hen in een multidisciplinair team te laten werken. De Mono-talenten moeten daarbij over een periode van drie maanden vijf businessuitdagingen uitwerken. Die uitdagingen zijn in opdracht van bedrijven en behoren tot de werkgebieden marketingcommunicatie, financieel management, leiderschap en organisatie. Gedurende het hele traject worden de Mono-talenten begeleid door coaches en experten uit het werkveld. Daarnaast worden er een twintigtal netwerkopportuniteiten aangegaan. De talenten bouwen zo stelselmatig een netwerk, referenties en ervaring op.

Onder meer Tanguy Serraes van Luggage Butler en Thierry Semey van Syntra Midden-Vlaanderen legden de Mono-talenten tijdens de vorige editie een interessante uitdaging voor. “Ze hebben hun tanden gezet in de uitwerking van een maakatelier en stelden een innovatief concept voor. Daarmee kunnen we verder aan de slag gaan”, aldus Thierry Semey. “Ook de marketingcommunicatie die ze voor Luggage Butler uitwerkten gaf boeiende inzichten en ideeën”, vult Tanguy Serraes aan. “De Mono-talenten zijn gemotiveerde en enthousiaste mensen die mee zijn met de nieuwste technologieën.”