GENT – NGDATA heeft meer dan 16 miljoen euro opgehaald in een Series C investeringsronde. De investeerders bevestigen het geloof in het Gentse softwarebedrijf dat oplossingen voor het beheer en optimaliseren van klantervaringen ontwikkelt 

NGDATA zit in een groeispiraal. In januari 2017 haalde het softwarebedrijf al een bedrag van 9,4 miljoen dollar binnen. Daarmee realiseerde het een recordgroei. Dankzij de overname van Eccella in mei dit jaar breidde NGDATA zelfs uit naar meer landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ook het Customer Data Platform Lily kreeg een flinke update.

“Het gedrag van de consument verandert. Bedrijven realiseren zich hierdoor hoe waardevol een Customer Data Platform is”, aldus Luc Burgelman, ceo van NGDATA. “We hebben Lily vijf jaar geleden ontworpen en voortdurend verbeterd om slimmere, meer up-to-date klantervaringen te leveren. Deze financiering bevestigt niet alleen ons enorme succes bij het bereiken van dit doel, maar ondersteunt ook onze inzet om wereldwijd een vooraanstaande aanbieder van een sterk Customer Data Platform te zijn.” 

Verdere groei

Het geld dat met deze investeringsronde werd opgehaald, zal voornamelijk gebruikt worden om de wereldwijde groei van NGDATA te versnellen. Ook wil het softwarebedrijf de geprefereerde partner voor digitale transformatie worden om zo de klantgerichtheid binnen organisaties te verbeteren.

“NGDATA blijft werken aan zijn visie om bedrijven in staat te stellen klantgerichte marketing te leveren”, vertelt Michel Akkermans, voorzitter van NGDATA. “De investeerders zijn onder de indruk van de dynamiek van het bedrijf en zien potentie in de belangrijke en groeiende markt die NGDATA bedient.”