Het Gentse StoryMe, een videospecialist voor bedrijven, krijgt een nieuwe ceo, al is dat dan een relatief begrip. Lorenzo Bown richtte in 2013 zelf het bedrijf op, maar gaf de fakkel door. De beslissing om het roer terug over te nemen, werd genomen na een grondige, interne denkoefening, in overleg met de mede-aandeelhouders, de raad van advies en de huidige managers van StoryMe.

Anderhalf jaar geleden besloot Lorenzo samen met zijn aandeelhouders om Jonathan Moerkens aan te nemen als ceo met een duidelijke opdracht: het jonge, snelgroeiend bedrijf van de nodige organisatie en structuur te voorzien om een duurzame binnen- en buitenlandse uitbreiding te kunnen verzekeren. In die periode groeide het bedrijf van 35 werknemers verder uit naar 70 medewerkers. “Jonathan heeft schitterend werk geleverd”, aldus Bown. “Dankzij hem staat de organisatie er nu en wordt ze ondersteund door sterke profielen die het management van StoryMe verder gaan trekken.”

StoryMe is vandaag reeds aanwezig in 4 regio’s en zal tegen eind december zo’n 80 werknemers tellen. Het jonge bedrijf heeft ronkende namen in zijn portfolio, zoals onder meer CocaCola, Uber, Samsonite, Decathlon, Bank Of America Merrill lynch, Deme Group, Unicef, Alpro, Unilever, Tomorrowland, WWF, United Nations of Pizza Hut.

De nieuwe structuur voorziet in een uitgebreidere rol voor de managers van de verschillende afdelingen, die een deel van de operationele taak van de ceo overnemen. De verschillende teams van het bedrijf zijn grotendeels zelfsturend en beschikken over een ruime verantwoordelijkheid op het vlak van budgettering, HR, rendabiliteit,enzovoort. Hierdoor wordt het voor oprichter Lorenzo Bown opnieuw mogelijk om als ceo een deel van de operationele taken op zich te nemen en tegelijkertijd de verdere uitbouw van zijn bedrijf verder uit te tekenen. “Het verhaal van onze dochteronderneming in Londen is een perfect voorbeeld van hoe onze gedecentraliseerde structuur, met een zelfstandige country manager erin slaagt van een filiaal van de groep op minder dan zes maanden een succesverhaal te maken”, aldus nog Bown. Met een geschatte groei van 90 procent en kantoren in Gent, Brussel, Londen kan het jonge bedrijf de toekomst alvast met veel vertrouwen tegemoet zien. StoryMe blijft echter alles behalve op zijn lauweren rusten. In 2018 staat immers wereldwijd de opening van nieuwe vestigingen van StoryMe gepland.

Lorenzo Bown verklaart de groei van zijn bedrijf vanuit de wereldwijd stijgende nood aan voor video in het algemeen, maar ook vanuit de duidelijke strategie en de succesvolle aanpak van StoryMe. “Beschrijf ons niet als een videoproductie bedrijf, maar eerder als een one-stop-shop partner voor bedrijven”, aldus de nieuwe ceo. “Wij gaan immers veel verder dan het puur produceren van video’s. We bedenken het volledige video-plan, werken de video’s uit en en begeleiden vervolgens onze klanten om ze te verspreiden op de beste kanalen zodat ze de juiste doelgroep bereiken. Als je weet dat tegen 2019,  80 procent van internet zal bestaan uit videomateriaal, besef dat dit medium nog veel belangrijker zal worden dan het vandaag al is”.

StoryMe is nu al op zoek naar jonge krachten om de openstaande vacatures (momenteel een vijftiental verspreid over Gent, Brussel en Londen) in te vullen. (www.storyme.com/jobs).