GENT – Na het bekend maken van de uitmuntende resultaten in 2017, pakt North Sea Port begin 2018 alweer uit met mooi nieuws. Twee nieuwe containerlijnen hebben hun komst gemeld naar de richting Terneuzen en Vlissingen uitgebreide fusiehaven.

North Sea Port krijgt er twee nieuwe containerdiensten naar Scandinavië bij. Het gaat om bestaande diensten van de rederij Unifeeder vanuit Rotterdam, die ook het havengebied Vlissingen zullen aanlopen. North Sea Port en Kloosterboer verstevigen zodoende hun positie inzake de overslag van bananen.Het eerste schip van deze nieuwe containerdienst (Lindaunis) kwam aan op donderdag 25 januari bij het Nederlandse overslagbedrijf Kloosterboer in Vlissingen.

Bananen voor Scandinavië

Unifeeder, de containervervoerder achter het grootste intra-Europese netwerk, heeft North Sea Port toegevoegd aan haar uitgebreide netwerk. De Deense rederij mikt hiermee in de eerste plaats op meer shortsea-lading naar Zweden, Noorwegen en Finland. Hierdoor wordt North Sea Port verbonden met Oslo, Helsingborg en Helsinki.

Onder meer worden er tweemaal per week bananen vervoerd naar het Noorden. Vlissingen is al sinds 2015 de West-Europese aanvoerhaven van Chiquita. Het Zuid-Amerikaanse Chiquita start voor het transport van bananen naar Noord-Europa met een eigen lijndienst en brengt die onder bij Kloosterboer in Vlissingen. Hierdoor stijgt de aanvoer van bananen in North Sea Port van 400.000 ton naar 720.000 ton per jaar.

Meer schepen en arbeidsplaatsen

Deze extra lijndienst brengt 150 extra schepen naar Vlissingen: 50 van Chiquita en 100 van Unifeeder. Bij Kloosterboer neemt het aantal arbeidsplaatsen toe van 80 naar 100. Het aantal containers stijgt van 50.000 naar 60.000.

North Sea Port feliciteert Unifeeder en Kloosterboer met deze nieuwe lijndienst.