Online marketingbureau OMCollective uit Sint-Niklaas heeft OMCollege opgericht. Het nieuwe instituut verzorgt opleidingen voor digitale marketeers en trainingen op maat. Ook de werving en selectie van online marketeers voor bedrijven zitten in het aanbod. “Het is voor bedrijven absoluut niet evident om de juiste kandidaten te vinden voor een job als online marketeer. Met OMCollege proberen we deze leemte in te vullen”, aldus Michel De Baer, ceo van OMCollective.

Drie services

De wereld van de online marketing verandert voortdurend met de komst van nieuwe technologieën, apps, digitale advertising, SEO, sociale mediastrategieën, enzoverder. “Werknemers die in al deze domeinen meester zijn en al over enige ervaring beschikken, zijn voor bedrijven moeilijk te vinden. Daarom zullen we drie diensten aanbieden”, legt Michel De Baer uit.

  • Digitale marketeers worden opgeleid. “Via een globaal trainingstraject, waarin er deels bij ons en deels bij de werkgever wordt gewerkt, stomen wij hen op drie maanden klaar voor een online marketingjob. Nadien volgt er nog een opvolgingsperiode van negen maanden.”
  • Bedrijven kunnen ij OMCollege voor online marketingopleidingen op maat terecht. Het gaat om opleidingen over Google Analytics, Google AdWords, het inzetten van sociale media, enzoverder.
  • Ook de werving en selectie van online marketeers zit in het aanbod. “Wij gaan daarbij zelf op zoek naar de geschikte medewerker en geven hem of haar een digitale marketingopleiding van een jaar. Zo kan die persoon meteen goed mee als senior in het bedrijf.”