Ook uw bedrijf kan met toegevoegde waarde margeverlies tegengaan

cid_0c7a4f1153874295831ec79bdf7754d6adminhpAls beschikbaarheid en kwaliteit van producten en diensten een evidentie worden – wat vandaag meer en meer het geval is – komen ondernemingen snel in de verleiding om het prijswaren boven te halen en dat leidt tot prijserosie en margeverlies.

Volgens Rudy Lefèvre (foto), die jarenlang aan het hoofd stond van Aveve en enkele weken geleden in het nieuws kwam als één van de initiatiefnemers van het nieuwe retailconcept WelloPet, dat proactief inspeelt op de behoeften van de baasjes van huisdieren, hoeft dat nochtans niet het geval te zijn. Tijdens een workshop die op 17 november vanaf 16 uur plaats vindt bij het Gentse Groeiatelier, zal hij uitleggen hoe organisaties kunnen w u uur ur erken aan het permanent creëren van nieuwe toegevoegde waarde.

Rudy Lefèvre zal zijn methodologie toelichten om via het organiseren van permanente vernieuwing en via de dynamiek achter een succesvolle innovatiestrategie voortdurend aan waardecreatie te werken, zodat het niet langer nodig is om naar het prijswapen te grijpen om de omzet op peil te houden.

“Innovatie is vaak duur omwille van het risico dat eraan verbonden zit”, zegt Rudy Lefèvre. “Succes in innovatie is dan ook de kost van falen laten dalen. In deze workshop leg ik uit hoe het mogelijk is om innovatie structureel in te bedden in de manier van ondernemen.”

Dat de workshop wordt georganiseerd bij Groeiatelier (http://www.groeiatelier.be) is geen toeval. Het Groeiatelier, dat is opgericht door serieel ondernemer Chris Raman, inspireert en begeleidt ondernemers, helpt ze in contact te komen met de juiste mensen en voorziet ze van de nodige expertise om te kunnen groeien.  In samenwerking met een aantal onafhankelijke experts verzorgt het Groeiatelier een ruim en gevarieerd aanbod aan seminars, workshops en matchmaking events. “Prijserosie en margeverlies zijn duidelijke remmen op de groei”, zegt Chris Raman en moeten dus worden weggewerkt. “De workshop van Rudy Lefèvre reikt een duidelijk antwoord aan voor dit groeiknelpunt.”