Acht Oost-Vlaamse ondernemers getuigen in de pas gelanceerde mediacampagne Ondernemers ondernemen voor iedereen. Deze campagne wil de perceptie van het ondernemerschap verbeteren bij de Vlaming. Uit studies bleek dat het imago van ondernemers in Vlaanderen slechter is dan in vergelijkbare landen en regio’s. Het belangrijkste luik van deze campagne omvat verhalen van ondernemers die met hun bedrijf(je) echt een verschil willen maken.
De zeven Oost-Vlaamse ondernemers zijn  Murielle Scherre van Fille d’O (Gent), Daphné Aers van TNS Kroket (Eeklo), David De Keyser van Deel Eeen Koe (Sleidinge), Dieter Frimout van bakkerij Frimout (Gent), Koen Van Imschoot van SleepLife (Sint-Niklaas), Jacob Bossaer van BOSAQ (Zwijnaarde), An-Sofie Kesteleyn van het Eetcafé Paulette (Oudenaarde) en Antoine Van Loocke van Knifeforging (Oosterzele). Ze delen allemaal een aparte visie op het vak van ondernemer. Om het met de woorden van Murielle Scherre te zeggen: “Ik wil ondernemen met respect voor gebruikers. Ik denk dat de mode-industrie zoals ze vandaag is, niet meer in de mode is.” Een straffe quote van een minstens even straffe madam. Murielle Scherre werkt dan ook met haar La Fille d’O niet op de goedkope manier zoals de meeste kledingbedrijven dat doen. Wél op een manier waardoor ze met een zuiver geweten in bed kan kruipen. En dat is voor haar, samen met de mogelijkheid om dingen te kunnen maken, de ultieme vrijheid. Zoals Scherre, verdedigen ook de zeven anderen hun eigen visie.
Aan de campagne ging ook een studie vooraf, begeleid door Hans Crijns van de Vlerick School. Daaruit blijkt onder meer dat de gemiddelde Vlaamse ondernemers erg gedreven is. Hans Crijns vergelijkt dat met de ingesteldheid van een Flandrien: nooit opgeven, kunnen omgaan met tegenwind en de gedrevenheid om te winnen.