De Rossel-groep startte vijf jaar geleden met dergelijke aanbiedingen na de overname van Groupolitan Corp. Intussen haalden de sites  www.groupolitan.be en www.groupolitantravel.be circa 1,3 miljoen abonnees, van wie zowat de helft al aangesloten is bij Outspot.

De komst van de Groupolitan-abonnees past perfect in de groeistrategie van Outspot, vooral omdat de meesten onder hen afkomstig zijn uit Brussel en Wallonië – regio’s waarin het Oost-Vlaamse bedrijf tot nu toe minder actief was.

De Rossel-groep, die tal van toonaangevende publicaties uitgeeft in België en Frankrijk, stelde vast dat in deze markt een felle consolidatie ontstaan is en verkoos om deze activiteit af te stoten in plaats van zelf het overnamepad op te gaan.

Desondanks staat de Rossel-groep wel nog garant voor de correcte afhandeling van alle deals die tot vandaag afgesloten zijn. Op de sites van hun publicaties zullen voortaan geregeld ook advertenties verschijnen voor Outspot-deals.

“Wij zijn uiteraard heel blij met de nieuwe leden en de publiciteit voor onze deals via de kanalen van de Rossel-groep”, zegt Joris Petillion, de CEO van Outspot. “Ook voor de abonnees van Groupolitan heeft deze beslissing heel positieve kanten: ze komen terecht bij een bedrijf dat honderd procent gefocust is op het aanbieden van interessante deals en met een sterk uitgebouwde klantendienst.”