De app SPOTT van het Aalsterse Appiness en muziekzender XITE lanceren een muziek geïnspireerde sectie in de populaire app. Hiermee spelen ze handig in op de gewoonte om televisie te kijken met de smartphone in de hand. SPOTT is een inspiratieplatform gelinkt aan video content. Via de app kunnen gebruikers interageren met hun favoriete programma’s, en kunnen ze kopen wat ze op tv zien. Met deze nieuwe samenwerking zijn in de app zowel kleding van de artiest, producten uit hun muziekvideo als hun concertagenda en links naar hun muziek, te vinden.

Als het SPOTT-logo verschijnt bij XITE kan de app meteen gecheckt worden. “Muziekvideo’s met een interactieve touch passen helemaal bij het DNA van de XITE-kijker. Die is 18 tot 35 jaar en vergroeid met hun smartphone”, aldus Nataly Guns, countrymanager XITE. Sony Music werkt als eerste label mee met hun artiesten Emma Bale, Gabriel Rios, Safi, Woodie Smalls en Darrell Cole. Muziekzender XITE maakt deel uit van XITE NETWORKS en bereikt in Nederland, Duitsland, België en Qatar meer dan 15 miljoen huishoudens met lineaire en interactieve muziektelevisie.

De samenwerking is voor SPOTT een logische stap. De XITE-kijkers zijn echte online shoppers en muziek speelt een belangrijke rol in hun leven. Met 70% van de meer dan 105.000 downloads zijn zij de grootste gebruikers van de SPOTT-app. “De app verzamelt internetdata op basis van de interesses van de gebruiker. Muziek vormt een grote opportuniteit tot personalisatie”, stellen Jonas De Cooman en Michel De Wachter, oprichters van Appiness uit Aalst. SPOTT staat in de top 10 van meest gedownloade apps.