SCHELLEBELLE – Het lingeriemerk PrimaDonna is door Intima Magazine verkozen tot bestverkopend Europees merk. Het is reeds voor de tweede keer op rij dat deze eer te beurt valt aan het merk van het Belgische lingeriehuis Van de Velde.

Jaarlijks houdt het magazine Intima Magazine een enquête in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. 350 zelfstandige winkels gaven daarbij hun bestverkopend Europees merk. PrimaDonna kreeg uiteindelijk de meeste stemmen.

Voor Van de Velde is deze award een erkenning voor het vakmanschap van het lingeriemerk PrimaDonna. Erwin van Laethem, ceo Van de Velde: “Wij zijn enorm trots dat we deze award voor de tweede keer in ontvangst mogen nemen. Een product dat er fantastisch uitziet en tegelijk ook comfortabel zit en perfect past, het is een unieke mix voor vrouwen met een grotere cupmaat. Ik wil alle PrimaDonna ontwerp- en verkoopteams dan ook heel erg bedanken voor hun passie en inzet.”

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle werd in 1919 opgericht door Achiel en Margaretha Van de Velde. Het van oorsprong Belgische familiebedrijf creëert en produceert luxueuze dameslingerie: van Marie Jo en Prima Donna tot aan Andres Sarda. Van de Velde bedient verschillende internationale markten, waaronder Europa, Noord-Amerika, China, Hong Kong en het Midden-Oosten.