GENT – Steve Van Damme volgt Koen Bogaert op als hoofd van de internationale standenbouwer met Gentse roots, Publiganda. “Met Van Damme hebben we een gedreven en ervaren leider gevonden. Hij heeft complexe en gedecentraliseerde organisaties geleid en zijn focus ligt op groei en innovatie”, aldus Koen Bogaert, die actief blijft als gedelegeerd bestuurder van Publiganda.
 
Publiganda, internationale standenbouwer met Gentse roots, heeft een heuse reis gemaakt sinds de oprichting in 1948. In een eerste fase evolueerde het bedrijf bewust van een reclamebureau naar een specialist in het ontwerpen en het realiseren van standen op beurzen. Sinds de jaren ’80, onder de leiding van het echtpaar Nicole en Koen Bogaert groeide deze KMO tot een marktleider in zijn branche.
De 45-jarige Steve Van Damme, die 21 jaar actief was in de bouwsector, neemt de taken nu over van Koen Bogaert, die als gedelegeerd bestuurder actief blijft in het bedrijf. Steve studeerde af als ingenieur bouwkunde in Gent en behaalde een executive MBA aan UAMS.

Projecten over heel de wereld

Publiganda is fier op haar geëngageerd team van creatieve en technisch vakbekwame medewerkers. Met een aanbod van modulair maatwerk en duurzame systemen wordt elke briefing van klanten tot een effectieve driedimensionale advertentie (stand) vertaald. Via slimme netwerken realiseert Publiganda onder haar verantwoordelijkheid projecten over de ganse wereld. En sinds 2004 beschikt het bedrijf over een aangepaste infrastructuur, die verdere groei toelaat.

Beurzen blijven belangrijk in digitaal tijdperk

In een snel veranderende wereld van digitalisatie, disruptieve innovaties en artificiële intelligentie blijkt het medium beurs niet alleen ‘stand’ te houden maar ‘belangrijker’ te worden. Hoe meer alles virtueel wordt hoe sterker de nood gevoeld wordt om elkaar face-to-face te ontmoeten en het gesprek aan te gaan.
 

“We zijn ervan overtuigd dat er een stevige basis is gelegd, maar van stilstaan kan geen sprake zijn”, benadrukt Koen Bogaert. Het medium beurs zal de transformatie naar virtueel en digitaal niet vermijden, maar omarmen en integreren. Het is de uitdaging van Steve Van Damme om de toekomst te bewerkstelligen en het bedrijf met succes verder te ontwikkelen.

Uitdagingen van morgen

 Steve Van Damme is sinds begin dit jaar met het Publiganda team aan de slag en hij kijkt ernaar uit om met Publiganda vandaag de uitdagingen van morgen aan te gaan: “Het uiteindelijk doel is onze klanten te blijven helpen hun beursdeelname tot een succes te maken.”