Brouwerij Huyghe uit Melle voert haar bieren uit naar 90 landen wereldwijd. Hun succesproduct Delirium Tremens staat bekend als het bier van de roze olifant. Erik Verdonck, lid van The Belgian Beer Company, de oprichters van onder meer het online platform www.beertourism.com, beschrijft in een nieuw boek het succesverhaal van Brouwerij Huyghe en zijn roze olifant. Het verhaal van de zotste en groenste brouwerij, van haar paradepaardjes Delirium Tremens, La Guillotine en Averbode, werd uitgegeven bij Lannoo. Het is het eerste boek in een nieuwe topreeks over de beste Belgische brouwerijen.

Eigenaar Alain De Laet  van Brouwerij Huyghe gunt de lezer een blik achter de schermen van zijn brouwerij. Je verneemt de krijtlijnen van zijn visie en ontdekt dat de reputatie van Belgisch bier ijzersterk is in het buitenland. Naast de geschiedenis van Huyghe schenkt het boek ook ruim aandacht aan het uitgebreide, uiterst verscheiden assortiment. De huidige bieren van Huyghe worden in detail beschreven. Tien recepten met de bijbehorende bieren vormen de kers op deze taart.

Rasverteller Erik Verdonck heeft intussen een twintigtal boeken op de teller staan. Bij Lannoo publiceerde hij Wild Europe, De Smaak van De Keyser, Just Baking, Puur Bru, Eend & foie gras en Kasteelkeuken. In de tijdschriften Grande, Touring Explorer, Pasar en Culinaire Ambiance verschenen geregeld reportages van zijn hand.