Schoenen Torfs, met hoofdzetel in Sint-Niklaas, is door het Great Place to Work Instituut verkozen tot de tweede beste werkomgeving in Europa. De schoenenketen uit Sint-Niklaas moest in de categorie van meer dan 500 werknemers enkel en alleen het Franse Davidson Consulting laten voorgaan. Met de tweede plaats laat Schoenen Torfs wel bedrijven als het Ierse Workday, het Britse Softcat plc, het Duitse SBK Siemens-Betriebskrankenkasse, de KBC-groep en Accent achter zich.

In maart 2017 werd Schoenen Torfs reeds uitgeroepen tot beste Belgische werkplaats. Toen ging de schoenenketen McDonald’s Belgium en Accent Jobs vooraf. Dankzij de overwinning in eigen land werd het bedrijf uit Sint-Niklaas ook opgenomen in de Europese verkiezing. Een survey bij de werknemers van 30 bedrijven met de beste werkplaats uit 19 landen bepaalde de rangschikking. Daarin werd onder meernaar het HR-beleid, alsook naar het vertrouwen, het engagement en de ervaringen van de medewerkers gepeild .

De jaarlijkse verkiezing van beste werkplaats gaat uit van het Great Place to Work Instituut, dat wereldwijd al meer dan 25 jaar uitmuntende werkomgevingen opbouwt, onderhoudt en erkent. Het instituut werkt dat in de hand door middel van onderzoek, advies, trainingen en workshops aan bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 45 landen op alle zes de continenten. De wedstrijd telde bovendien nog twee andere categorieën. Bij de multinationals ging Mars met de hoofdprijs aan de haal. Het Zweedse Cygni beschikt over de beste werkomgeving bij bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Schoenen Torfs telt in Vlaanderen 73 vestigingen, goed voor 624 werknemers.