Senne Lissens is één van de creatievelingen die heeft meegewerkt aan de boekentascollectie van Kangourou, het huismerk van schoolmateriaal van Colruyt Group. De tienjarige Ninovenaar kreeg de kans om zelf een design volledig naar zijn hand te zetten. Het is de tweede keer dat de retailgroep zo’n collectie in co-creatie met kinderen lanceert.

De inspiratie van Senne kwam er via magazines, foto’s en sjablonen. Nadien ging hij zelf aan de slag en tekende hij zijn eigen ontwerp. “Ik heb mijn boekentas volgetekend met robothoofdjes. Dat had een megatof effect”, aldus de jongeman. Een ontwerper koos er daarna passende kleuren bij en maakte er een leuk motiefje van. “Ik kijk er al naar uit om met deze boekentas naar school te gaan.” En dat zit er snel aan te komen, want op 3 september wacht het zesde leerjaar van de Vrije Basisschool in Meerbeke op Senne.

Ervaringsdeskundigen

Voor het tweede jaar op rij organiseerde Kangourou workshops met kinderen van 3 tot 14 jaar. “Per leeftijdsgroep neemt ieder zijn eigen boekentas mee en vertelt er honderduit over. En wij? Wij luisteren, want uiteindelijk zijn de kinderen de ervaringsdeskundigen die elke dag hun boekentas gebruiken”, klinkt het. Samen met ontwerpers knippen, kleuren en plakken de kinderen tot hun ideeën vorm krijgen. Na een definitieve beoordeling wordt alles uitgewerkt en tot in de rekken van de winkel gebracht.